Zasekol sa herný priemysel?

17.05.2024

V poslednej dobe sa roztrhlo vrece s remake-mi a remaster-mi vo videohernom priemysle. Vychádza ich príliš veľa a to aj na vcelku nové hry. Prečo je ale tomu tak? Strácajú už vývojári svoju identitu a nedokážu vymyslieť niečo nové a svieže? Podobný problém si ale všímam aj vo filmovom a hudobnom priemysle, kde sa deje toto isté. Ako keby sme sa ako generácia už nevedeli kreatívne posunúť ďalej.


Každoročne vychádzajú herné stálice ako sú športové hry od Electronic Arts, Call of Duty sérii taktiež každý rok pribudne nové dieťa ale tieto produkty sú väčšinou o tom istom, na tých istých no mierne upravených enginoch a postrádajú dušu. Prečo sa tieto multimiliardové spoločnosti spoliehajú na to, že im to ľudia zaplatia ale pri tom dostanú na 80% rovnaký produkt ako minulý rok? Prečo si to ľudia dokonca predobjednajú a tak sa im peniaze za tieto počiny väčšinou vrátia ešte omnoho skôr ako daný projekt výjde na svetlo sveta? Stratila väčšina hráčov vkus? Toľko otázok a tak málo odpovedí. Potrebujeme na to ale odpoveď? Nie je to hádam jasné?

Peniaze hýbu svetom. Aj tým herným.

Všetko to je o peniazoch, prečo by sa vedenie spoločnosti trápilo a bombardovalo svoje štúdiá aby viac využívali svoje mozgové závity a tvorili niečo, čo by možno nefungovalo a museli by tým vstúpiť do neprebádaných vôd. Indie štúdiá majú takú  výhodu, že sa týmto trápiť nemusia a je to pre nich zväčša hit-or-miss situácia. Hra dostane 8 bodov ale môže aj 4 z 10 a ide sa ďalej. Veľké spoločnosti si ale toto nemôžu dovoliť pretože by stratili obrovské peniaze a ich akcie by išli dole vodou.

Preto im je jednoduchšie vydať každý rok niečo čo ako-tak funguje, pridať pár načančaných funkcií, ktoré su vačšinou ajtak tie isté funkcie čo hra mala už pred 10timi rokmi, no časom sa ich rozhodli vypusťiť aby ušetrili ešte viac času a prostriedkov na tvorbu projektu. Pár percent vyselektovaných prostriedkov na tvorbu hry sa naozaj použije na tvorbu a zvyšok putuje do čiernej diery menom marketing. Bez neho by sa hra nepredávala, že?

Helldivers 2 ako obrovský úspech.

Zoberme si tentoročný hit menom Helldivers 2. Pokračovanie menej úspešnej hry štúdia Arrowhead ktorá vyšla ako hra z pohľadu z hora kde sa v kooperácii alebo sólo snažíte zachrániť galaxiu pred hordami mimozemských chrobákov a robotov. Úplne jednoduchý nápad ktorý sa vďaka vydaniu druhého dielu a zasadenia do tretej osoby s vylepšením zhruba každého bodu dostal do povedomia ľudí a to nepotreboval ani obrovský marketing. Ľudia boli ten marketing. Memes, videá na TikToku, YouTube a X, to všetko pretlačilo hru do takého širokého povedomia, že ich servery nestíhali a vývojári museli každú chvíľu ich veľkosť navyšovať aby dokázali hostiť viac a viac ľudí. A prečo táto hra fungovala? Pretože nebola prepchatá microtransakciami, bola zábavná a jednoduchá. Ale hlavne - BOLA ZÁBAVNÁ. Vytvorili ju ľudia ktorých to naozaj bavilo a to sa prenieslo aj do komunity tejto hry.


ZMDONE 2021
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky